Wat is de beste manier om een lens van een fotocamera schoon te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (5)

met een wattenstaafje en alcohol

Toegevoegd na 1 minuut:
alcohol verdampt en laat geen strepen na
wel 96% alcohol gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol tast de coating op de lens aan... niet van 1 of 2 keer, maar op lange termijn is het echt slecht.
Daar heb je speciale lensdoekjes voor, heb je die niet bij je camera gekregen?

Anders kun je die wel kopen bij zaken waar ze camera's verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een brillendoekje doet het ook prima, verkrijgbaar bij de opticien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst met een speciaal (schoon) lenskwastje los stof verwijderen en daarna met speciale lensvloeistof (een druppeltje is genoeg) van BINNEN naar buiten schoon maken met een draaiende beweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als de bovengenoemde dingen niet helpen met reinigen, dan kun je wat speeksel op een zacht papieren doekje doen, een daar de lens mee behandelen.
Dit werkt vooral goed bij bv schimmel.
Daarna wel weer reinigen met alcohol of wasbenzine