Moeten Varta 2700 mAh AA batterijen voor gebruik in de oplader? Zoja hoe lang ? (oplader Ranex RX 3310)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1K

Antwoorden (2)

Sommige oplaadbare batterijen zijn klaar voor gebruik, maar dan moet dat wel expliciet op de verpakking staan. Als dat er niet op staat, moet je ze inderdaad eerst opladen.
Over jouw oplader kan ik niets vinden, maar de laadtijd kan per lader enorm verschillen, van een uurtje tot meerdere uren.
13 jaar geleden
Ja, die batterijen moeten eerst opgeladen worden. Het zijn niet die batterijen die uit de volgende generatie komt. Dat zijn batterijen die hun lading heel lang kunnen bewaren. Maar deze batterijen verliezen redelijk snel hun lading, dus we moeten eerst opgeladen worden.

hoelang ze opgeladen moeten worden kan ik niet zo voor je achterhalen. waarschijnlijk totdat lampjes uit zijn, of juist gaan knipperen of iets dergelijks.