Waarom speelt mijn cd speler maar een soort gebrande cd?

Ik heb een Big Ben platen speler met cd-speler en als ik gebrande cd's afspeel dan doet hij het niet. Wel doet hij een soort die niet meer te verkrijgen is en kan ik dus nooit meer branden. Wat kan ik nog doen om het werkend te krijgen.
Het is zeg maar zo Ik brand een cd en dan geeft hij aan dat er maar één liedje op staat en dan doet hij het gewoon niet. Op de radio van mijn zus een andere radio doen ze het dan wel.

Picture for question
een jaar geleden
in: Audio
1.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Hoe brand je een (audio) CD?
SimonV
een jaar geleden
Komt vaker voor.
Misschien een andere brander of cd gebruiken om muziek op te branden. Zie ook:
https://www.quora.com/Why-does-an-old-burned-CD-play-fine-on-my-CD-player-but-not-a-recent-one
https://www.logicprohelp.com/forums/topic/88471-burned-cds-dont-play-in-older-cd-players/

Antwoorden (1)

Een CD speler tast de CD af met een laser. Aan de hand van het gereflecteerde licht kan hij de CD lezen en decoderen. Een zelf-gebrande CD (CDR) reflecteert 40% minder licht dan een CD. Om die reden willen heleboel CD spelers geen CDR's afspelen. Omdat het ene merk CDR vaak net iets meer licht reflecteert dan het andere, heb je soms dat het ene merk het wel doet en het andere niet. De CD - en helemaal de CDR - is eigenlijk vergane glorie. Het afspelen van muziek via een geheugendrager of met streaming heeft die techniek vrijwel volledig verdrongen. Als je toch wilt doorgaan met CD's te branden, dan moet je opzoek gaan naar CDR's die wel werken met je speler. Op rommelmarkten zie je ze vaak liggen, maar het blijft altijd een gok of ze het doen met jouw apparatuur.
escape
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
+ Bedankt voor dit weer uitstekende en informatieve antwoord.