Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je de "maat" van je oren bepalen mbt hoofdtelefoons/oordopjes?

Ik heb al diverse oortelefoontjes geprobeerd, maar niks lijkt te passen, alles gaat pijn doen of zit heel ongemakkelijk. Die ouderwetse kleine schijfjes die je in je oor hangt doen gelijk pijn in mijn oorschelp. De in-ear types zitten iets beter maar ook met het kleinste passtukje erop zitten ze toch niet lekker, en ook deze drukken tegen de buitenkant van mijn oor en dat is heel snel pijnlijk.

Ik ben volwassen maar als een arts wel eens in mijn oren moest kijken moet hij altijd flink zoeken naar het goede hulpstukjes, ik herinner me dat ze wel eens naar kinder maten uitwijken.

Zou het kunnen dat mijn oorgang zo smal is dat de standaard oortjes te groot zijn, ook degene die verschillende opzetstukjes hebben? Hoe zou je dat kunnen meten? En staan die maten ergens op oortjes?

4 jaar geleden
in: Audio
4.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kijk eens naar een hoofd telefoon met gelpad kussens bijvoorbeeld de David Clark model10s/dc niet echt goedkoop en alleen online verkrijgbaar maar een dijk van een hoofdtelefoon, ik heb deze ook aangeschaft om dat ik pijnlijke oren kreeg van andere hoofdtelefoons en nu geen last meer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hoe je dat kan meten weet ik helaas niet. Maar mocht je heel graag toch in-ear oortjes willen hebben, dan zijn die ook op maat te krijgen. Die meten dus precies de pasvorm die jouw oren nodig hebben.

Na een snelle zoektocht zie ik er bijvoorbeeld 1 vanaf €109.