Kun je speakers probleemloos aansluiten op een subwoofer, als ze beide van andere merken zijn?

Hallo,
Onlangs heb ik een nieuwe speakerset gekocht omdat mijn oude niet meer aan wilde gaan. Ik had eerst de Philips SPA5300, nu heb ik de Trust Tytan 2.1 (zie links onderaan). De speakers van trust vind ik bij nader inzien erg groot voor op mijn bureau, dus wil ik eigenlijk de oude speakers gebruiken. Kan ik de speakers van philips zonder problemen aansluiten op de subwoofer van trust?. Geeft dat geen problemen wat betreft geluid en/of kan de subwoofer daar kapot van gaan? Ik heb zelf niet veel verstand van apparaten, dus hopelijk kan hier iemand mij helpen.

Linkjes:
Philips set: https://www.philips.nl/c-p/SPA5300_10/multimedialuidsprekers-2.1/specificaties
Trust set: https://tweakers.net/pricewatch/333748/trust-tytan-21-(19019)-(eu-model)-zwart/specificaties

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
1.9K

Antwoorden (1)

Nee, dat kun je vaak niet probleemloos doen, die Philips heeft een actieve subwoofer die de kleine speakertjes voedt, deze speakers zijn speciaal erbij gezocht door Philips, en nu wil je twee kleine speakers van 10W elk aansluiten op een subwoofer waarvan de speakers die Trust bij haar subwoofer heeft bedacht en elk 60W zijn vervangen voor speakers van 10W? Dat gaat vrijwel zeker erg beroerd en overstuurd klinken. (Trust is trouwens Chinese troep die je beter links kan laten liggen)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Trust is een van oorsprong Nederlands bedrijf. Ja er wordt veel van dat spul in China geproduceerd, dat is met Philips niet anders. Sowieso heeft vragensteller het over 2 setjes uit het budgetsegment. Als je het mij vraagt zijn beide sets weggegooid geld