Kun je de muziek van je pc doorverbinden naar je ontvanger in de woonkamer en het toch ook nog via je pc beluisteren?

En hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

De simpele methode is een splitter die van een 3.5 stereo plug (mannetje) naar twee 3.5 mm stereoplug (vrouwtjes) gaat.
Een van beide uitgangen gaat dan naar de geluidsboxjes van de PC, de andere gaat met een lange kabel die aan de ene kant een 3.5 mm stereoplug (mannetje) heeft en aan de andere kant twee tulppluggen (mannetjes) heeft.
Deze sluit je dan aan op een AUX of CD ingang van de huiskamerrversterker aan.
Zet het volume van de PC ongeveer op 70%.
De normaal opgenomen muziek klinkt dan zowel via de huiskamerstereoset als de PC boxenset voldoende hard om bij zacht volume niet teveel ruis te geven of te vervormen door te hoge signaalsterkte.

Wel bestaat het risico van een aardlus, als de computeren/of de PC boxjes geaard zijn EN de versterker
of randapparatuur van de huiskamerstereo, dan heb je kans op een flinke bromtoon.
Dus moet de PC bijvoorbeeld wel geaard zijn , maar de rest van de HELE installatie niet.

Soms blijft er dan toch een brom, die kan dan soms bestreden worden door de netstroomstekkers van de versterker en/of andere randapparatuur om te polen.

Het totaal niet aarden van het gehele systeem is niet aan te raden, wel dienen er sowieso overspannings-beveiligingen overwogen te worden.

Het is vaak een flinke klus, de zaak brom- , ruis- en vervormingvrij te krijgen, in geval van nood kan men met een draadloze videozend-ontvangstsysteem inzetten, waarbij dan alleen de audio-aansluitingen gebruikt worden.
Daarbij ontstaat het risico dat je de buren "ontvangt"
en /of zij jou.
Gelukkig zitten er doorgaans drie kanalen op de zender en ontvanger, dus proberen maar.

Het blijft een heel gedoe, heb je echter een goede huiskamerinstallatie en hoogwaardige muziekopnamen op je PC, dan kun je wel eens verbaasd zijn over de kwaliteitsverbetering van de huiskamerset tov. de PC boxjes.
Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt natuurlijk de audiouitgang van je PC op die van de versterker in je woonkamer aansluiten.

Je kunt hier ook een mediastreamer (mediaplayer) voor gebruiken of Windows Media Center. Deze bieden de mogelijkheid om bedraad of draadloos de bestanden op je computer te benaderen en af te spelen.

Apple heeft zijn eigen oplossing met Apple Airport en Apple TV in combinatie met iTunes.

Voor alleen audio kan je de SqueezeBox van Logitecht bekijken.

Ik gebruik zelf Xtreamer voor films en muziek.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bijgaande wat algemen links. Op kieskeurig kan je meer lezen over mediaplayers.

Toegevoegd na 4 minuten:
(of op besteproduct.nl)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is de vraag een stuk simpeler bedoeld,
U heeft denk ik maar 1 audiouitgang op u computer, waarin u een hoofdtelefoon of een bijvoorbeeld versterker kunt aansluiten. Als u deze gebruikt valt echter het geluid weg van u laptopspeakers oid, Dat is wat u bedoeld toch?
In dat geval kan het Niet. U heeft simpel weg meerdere uitgangen nodig.
Dit kunt u doen door een betere geluidskaart aan te schaffen met meerder outputs die (heel belangrijk) een signaal simultaan naar meerdere outputs kan sturen. Of u kan een mengpaneel kopen waarin u 1 output splits over meerdere kanaalen.
Echter denk ik dat u het beste naar de electroboer kunt gaan en voor 3 euro een stereo jack splitter kopen. Die simpelweg van 1, 2 uitgangen maakt. U kan deze in een uitgang stoppen, en dan in 1 output u versterker en de andere bv een koptelefoon of een setje speakers bij u computer.