kan een platenspeler rechtstreeks naar een box zonder versterker?

hallo, ik heb voor mijn kerst een platenspeler gekregen en ik weet er redelijk weinig vanaf, het is er een van medion met een aux en usb ingang maar alleen een uitgang met zo een rood en wit draadje. nu is mijn vraag , is het mogelijk dat ik mijn speler gewoon rechtstreeks met een box verbind of moet er sowieso nog een versterker tussen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
daar zal je toch nog ff een versterker tussen moeten zetten
TurfGraver
7 jaar geleden
Dat zal van de type afhangen.
www.medion.com/nl/shop/audio-apparatuur-medion-life-e69402-platenspeler-en-cassettedeck-50050114a1.html
Zit er ook een volumeknop op?
fremar
7 jaar geleden
Dit staat op de site van Medion:
Uiteraard is de platenspeler ook gewoon te verbinden met je HiFi installatie via de AUX-aansluiting... http://www.medion.com/nl/shop/searchProduct?searchTerm=platenspeler
TurfGraver
7 jaar geleden
Welk platenspeler fremar?
Die van die link van mij heeft ook luidsprekers.
Een ander van hun heeft ingebouwde luidsprekers. Een aux aansluiting zal inderdaad op een versterker eerst aangesloten moeten worden.

Antwoorden (1)

Een platenspeler heeft als je de tulp pluggen wilt gebruiken altijd een vorm van versterker nodig. De draden direct in je boxen pluggen zal wel een vorm van geluid geven maar niet wat je wilt horen. Er zijn genoeg boxen te vinden met een ingebouwde versterker, hier zal vaak in plaats van twee tulppluggen een 3.5mm aansluiting (standaard koptelefoon) ingang op zitten. Deze ingangen zijn te herkennen aan de omschrijving aux-in. Zodra je een dergelijke aansluiting hebt kun je dmv een verloopstekker wel direct je platenspeler kunnen aansluiten. Anders zal je even op zoek moeten gaan naar een simpele versterker. Veel oude installaties hebben deze gewoon ingebouwd.