hoe kan ik HiFi installatie ombouwen naar WiFi?

Ik heb een losse versterker, Tuner, cd-installatie met twee boxen. Heel duur toen ik deze 17 jaar geleden kocht. Dus geen USB-aansluitingen od Bluetooth. Cd-speler wil ik blijven gebruiken maar ook webradio beluisteren. Hoe kan ik dat, met behoud van kwaliteit, in order maken?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil ook graag USB erbij voor opnemen en afspelen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
23.1K

Het beste antwoord

Ik stond voor hetzelfde dilemma en heb een logitech bluetooth audio adapter gekocht. Verbinding maken met een smartphone is dan supersimpel waarna je al je muziek en radio via de app kunt afspelen (bijv. app TuneIn Radio). Het nut van USB zie ik dan niet meer.
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Bedoel je deze: http://tweakers.net/pricewatch/383831/logitech-bluetooth-audio-adapter.html

Andere antwoorden (3)

Ombouwen? Als je een versterker hebt is het een kwestie van een component (internet radio tuner) aanschaffen en die aansluiten op je systeem.

http://www.eu.onkyo.com/en/products/t-4070-58629.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan. Je kunt de binnenkant van de router in de behuizing van de HiFi-set plaatsen, en dan de antenne van de HiFi-set met een koppelstukje aansluiten op de RP-SMA-antenneaansluiting van de router. Je kunt de audiokabels met een koppelstukje aansluiten op de ethernetaansluitingen. Die kun je aansluiten op de 3,5mm-aansluting bij je computers. Voor draadloze verbindingen moet je eerst een audiokabel op het apparaat aansluiten dat je wilt koppelen. Succes! Ik ben benieuwd of het lukt! :D

Toegevoegd na 23 uur:
Het is een grapje, aangezien het in het echt haast onmogelijk is. Of je moet heel goed zijn met draadjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Ik ben ook benieuwd of het lukt, want ik begrijp niets van het antwoord. ' de binnenkant van de router in de behuizing van de hifi set plaatsen', huh? Je kunt ' audiokabels met een koppelstukje aansluiten op de ethernetaansluitingen'.... Plaats dan even een link naar zo'n koppelstukje want ik vrees dat dit een ramp wordt zonder verdere toelichting.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou hier een tekening van willen zien :D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is eigenlijk een grapje. Het doel is bereikt, ik wilde dat iedereen het zou geloven.
Dat kan makkelijk met bijvoorbeeld een multiroom voorversterker. Dan heb je streaming diensten, USB en meer op je 'oude' set.

Zelf heb ik een HEOS link (http://www.denon-hifi.nl/nl/hs/MultiRoomSound/preamplifiers/heoslink), werkt fantastisch, en voordeel natuurlijk dat je alles vanaf je telefoon kunt bedienen.