Gitaarversterker output 16, 8 of 4 Ohm. Speaker cabinet input 4 of 16 Ohm. Welke out- en input moet ik gebruiken bij deze ene speakerkast?

Zie foto's: gitaarversterker heeft 5 outputs: 1x 16 Ohm, 2x 8 Ohm, 2x 4 Ohm. Speakerkast heeft 2 inputs: 4 Ohm en 16 Ohm.
Hierover heb ik 2 vragen:
1. Mijn speakerkabel, van welke output naar welke input?
2. De stereo-/mono-switch; hoe gebruik ik deze bij 1 speakerkast?
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.6K

Het beste antwoord

Voor mono gebruik je de 4 of de 16 ohm ( je hebt de beschikking over beiden ) en laat je de schakelaar staan zoals hij nu staat. Voor stereoweergave gebruik je de 8 ohm uitgangen. Als je nu de schakelaar om zet heb je de beschikking over twee 8 ohm ingangen. Deze gebruik je voor de stereo aansluiting.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik je stereo dan alleen bij >1 speakers?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt