Waarom is mijn geluid nooit 100%, terwijl het er wel staat?

sinds ik Windows 7 heb is mijn geluid minstens 3x zachter dan met XP, alles staat op 100%, maar het balkje met geluid komt nooit over de helft(zie afbeelding)
windows 7sp1, audiodrivers zijn van realtek en net nog geüpdate

Toegevoegd na 46 minuten:
(het geluid van de luidsprekers staat ook met de draaiknop onder de monitor op max)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Misschien heb je het geluid van het programma waarmee je afspeelt niet op 100%?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk staat de volume equalisatie nog aan.
Klik op geluidsbox (bij jou dus het rechterplaatje).
Je komt dan bij de eigenschappen, klik vervolgens op het tabblad 'verbeteringen'.

Scroll in het venster van de geluidseffecten naar beneden en vink daat de 'volume equalisatie' uit (of je vinkt 'alle geluidsfragmenten uitschakelen' aan)

Klik op OK en als het goed is, is je geluid nu wat harder.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat gebeurt er als je op
afspeel apparaten
rechtermuisklik testen klikt? Dan krijg ik altijd vol geluid.