Waarom toont mijn Home Cinema Center geen externe ondertitels?

Ik heb een Pioneer BCS-FS525 Homecinemacenter. Deze is aangesloten op op mijn router met een kabel. Tevens heb ik een Lacie Cloudbox aangesloten op de router. De cloudbox is NTFS geformatteerd.

Via DLNA van Pioneer kan ik films bekijken die op de cloudbox staan opgeslagen. In dezelfde map als de film staat een .srt bestand met de ondertiteling. Video- en ondertitelbestand hebben exact dezelfde naam vóór de extensie.

Als ik op de subititles knop van de afstandbediening van Pioneer klik dan geeft het systeem aan dat deze 'uit' staan. Als ik er nogmaals op klik verschijnt er een rood rondje met een streep doorheen.
De handleiding van Pioneer geeft wel aan dat het systeem kan werken met externe ondertiteling van het type .srt.

Ik heb al geprobeerd de .srt bestanden op te slaan als ANSI of UTF-8, maar dat mag niet baten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Firmware versie Pioneer: V.59.59.06

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Dat kunnen een paar oorzaken hebben, enkele had je zelf al aangedragen.
De subfile moet in de zelfde folder zitten als de film.
Daarnaast moet het de zelfde naam hebben als de film.
En hij moet goed geschreven zijn.

Nu een mogelijke oplossing..............
Hernoem zowel de film als de subfile ( bijvoorbeel A of 1 ) en kijk als hij ze dan wel oppakt.
Vaak wordt een punt of een spatie over het hoofd gezien.

Maar ook in de opmaak kan het wel eens verkeerd zijn.
Open het srt bestandje eens op je pc/laptop in kladblok.
Een dergelijke opbouw moet er als volgt uitzien;

00:00:43,931 --> 00:00:49,128
1969: DE MENS LANDT OP DE MAAN
WERELDBEVOLKING: 3,6 MILJARD

00:00:50,215 --> 00:00:54,215
2009: LANCERING KEPLER TELESCOOP TER
OPSPORING AARDE-ACHTIGE PLANETEN

00:00:54,250 --> 00:00:57,486
WERELDBEVOLKING: 6,76 MILJARD

00:00:58,450 --> 00:01:00,950
2153: PALEO-17 RUIMTESONDE
LANDT OP DE PLANEET TANIS

enz.enz..............

Als je srt aan bovenstaande criteria voldoet moet deze gewoon opgepakt worden.