Hoe stream je het geluid van je pc draadloos naar je Home Cinema Systeem?

Ik heb het niet over het streamen van bestanden die op de pc staan maar over het geluid van bijvoorbeeld Youtube of van een website.

Voor bestanden op pc naar Home Cinema gebruik ik DLNA.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
5.1K

Antwoorden (3)

Voor het draadloos overbrengen van geluid vanaf de pc geluidskaart naar een externe versterker zoals je Home Cinema set heb je eigenlijk niet zoveel mogelijkheden.
Het zou kunnen met Blue Tooth maar dan moet de Home Cinema Set dit ondersteunen.
Heeft deze dit niet aan boord dan gaat dat niet.

Verder blijft dan alleen over: een bekabelde verbinding vanaf de pc geluidskaart naar de aux ingang van de HC set of eventueel een losse FM zender/ontvangerset die het signaal dan draadloos over kan brengen.

Er zijn voor dit doel setjes te koop bij o.m. Conrad die het geluidssignaal van de pc kaart omzetten in een hoogfrequent (2,4 Ghz) analoog FM signaal dat door een op de HC set aan te sluiten ontvangertje weer ontvangen wordt waarna het dan analoog op de AUX door de HC set weergegeven kan worden.
Hiermee kun je dan feitelijk al het door de PC geluidskaart geproduceerde geluid via je HC set weergeven.

De kosten van zo'n setje beloopt tussen de 30 tot 80 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat om de Samsung HT-F6500 Home Cinema Systeem. Die heeft bluetooth-integratie en vandaag een bluetooth-stick van Belkin gekocht maar die vind mijn Home Cinema niet. Via mijn gsm (Samsung Galaxy S2 lukt het wel... Misschien ondersteun mijn pc of de bluetooth stick geen A2DP niet???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je HCset heeft idd. blue tooth aan boord maar er staat niet bij vermeldt of dat A2DP compatible is.
Waarschijnlijk wel want dat is nodig om tenminste een volwaardig stereo signaal te streamen via blue tooth. Let op: Zorg ervoor dat de twee met blue tooth verbonden apparaten niet verder dan zo'n 7 meter van elkaar verwijderd zijn, anders valt de verbinding sowieso weg of kan er geen verbinding gemaakt worden. Voor de pc maakt het niet uit wat voor merk blue tooth stick je gebruikt, de comptabiliteits software zorgt voor de nodige aanpassingen. Het kan zijn dat Samsung heel eigenwijs in de HC set een merk eigen blue tooth systeem heeft ingebouwd dat niet compatible is met willekeurig ander merk blue tooth systeem. Dan moet je een blue tooth stick kopen van Samsung zelf om de blue tooth functie van je HCset aan de praat te krijgen.
Eerdere TV toestellen van Samsung hebben dat ook met de geintregeerde WiFi die alleen werkt met een WiFi adapter van Samsung zelf en geen ander merk.
Informatie hierover vind je in de handleiding van de HC set. Dat je telefoon wel werkt met de Belkin blue tooth stick komt omdat in de telefoon wel een universeel blue tooth apparaat zit die moet kunnen samenwerken met allerhande apparatuur van andere fabrikanten. Anders zou de blue tooth functie alleen maar samenwerken met Samsung apparatuur en voor een telefoon is dat niet handig.
als je pc bluetooth heeft kun je misschien een speaker adapter gebruiken, deze sluit je op de aux van je home cinema set aan en je maakt met je pc verbinding met de speaker adapter, op deze manier kun je goed geluid draadloos overbrengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je HCS aangesloten staat op je TV?

Ik persoonlijk zou dan gewoon een googleTV stickje kopen (loopt op Android) hier mee heb je op je tv gelijk toegang tot een browser,youtube,spotify,deezer,(complete playstore) etc http://www.android-stick.nl/

Wat je ook kan doen is een oude smartphone aan je tv aansluiten.. en daar mee browsen, ik weet alleen niet of dat met alle telefoons kan!

Succes