hoe sluit ik een accu aan op een excalibur x280.4 versterker?

Als ik gewoon de + kabel aan de + van de accu en de versterker doe en de - kabel aan de - van de accu en de versterker gebeurt er niks.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
2.3K

Antwoorden (1)

Tussen de + aansluiting en de - aansluiting op de versterker zit nog een schroef waar je een draad op aan kan sluiten. Sluit deze ook aan op de plus van de accu (eventueel met een schakelaar) en de versterker zal wel aangaan.
Deze aansluiting wordt gebruikt om de versterker aan en uit te kunnen zetten met de 'remote' of 'ant' draad vanaf een autoradio. Deze draad krijgt 12 Volt op het moment dat de radio aangezet wordt en kan worden gebruikt om versterkers in te schakelen of antennes uit te laten schuiven.