Hoe sluit ik mijn accu aan een versterker met een dc input ?

Ik wou mijn 12 volt accu op mijn versterker aansluiten alleen mijn versterker heeft alleen een dc input hoe sluit ik nu mijn accu aan op mijn versterker ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Op de DC-ingang, want dat staat voor gelijkspanning.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jaa maar er moet iets tussen wanthet kabeltje van de accu past niet in de versterker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor kabel zit er op de accu (vreemd) en wat voor ingang op de versterker?
En is het wel 12v dc?
Een accu is DC = gelijk spanning. Alleen moet het voltage en de polariteit overeenkomen. De pluspool van de accu de + is in Europa meestal rood, op de plus 12 volt DC van de versterker. Zet wel voor de veiligheid in de plus leiding van de accu een goede zekering tussen power/spanning is stroom dat word dan de benaderings-waarde van de zekering. Waarschuwing! Als je de polariteit per ongeluk verkeerd aansluit en de versterker is daarvoor niet beveiligd zal hij vroegtijdig overlijden.