Track opnemen, watvoor apparatuur?

Heb een tekst geschreven voor m'n moeder en heb een beat gekregen van een vriend, nu wil ik een track opnemen.. Heb dit nog nooit eerder gedaan, dus weet iemand een goed programma voor beginners? Als ik het thuis wil opnemen, watvoor mic moet ik dan gebruiken? Want als ik luister naar muziek op rapi.nl (van jongeren) dan lijkt 't of ze het met hun oude mobieltje hebben opgenomen, en ik wil 't natuurlijk perfecto voor mijn mama hebben, hihi.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohja, ik was van plan te gaan rappen aangezien ik absoluut niet kan zingen maar hoe zit dat met autotune ofzoiets, zou dat helpen mijn stem 'minder vals' te laten klinken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Zonder ervaring is het knap lastig een track op te nemen met 'perfecto' geluid.
Dat is zelfs voor de doorgewinterde studioengineer nog een klus.

Maargoed, om het zo goed mogelijk te doen, op een simpele manier:

Zorg voor een microfoon van goede kwaliteit, anders heb je een en al gekraak en klinkt je stem kilometers ver weg.
Om te zingen of te rappen moet je toch wel een klein beetje skills hebben, want alles repareren is onbegonnen werk, en de software die daarvoor bedoeld is is ook heel duur.
Een gratis programma om muziek mee op te nemen is Audacity, als je de beat die je hebt gekregen daarin importeert zou je gewoon je stem erover moeten kunnen opnemen.
Er zitten ook wat effecten in, en het is niet zo ingewikkeld.

Het enige dat je nodig hebt is dus een mic, een computer, software en wat behendigheid met zingen en opnemen!

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is de kwaliteit van de microfoon het belangrijkste niet, en gaat het meer om het opnameapparaat of het programma op PC dat je gebruikt. Probeer eens hoe ver je komt met wat je hebt. Verder vond ik:
http://www.brothersoft.com/autotune-download-71936.html
Anders, google even verder op 'autotune download'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Mic. is volgens mijn bovenbuur niet belangrijk....
Dit is de BRON van de opname. Een slechte mic. is dus een slechte opname. Je zult je moeten verdiepen in audiosoftware en hier je draai in moeten vinden. Het is nog een heel traject dat je moet doorlopen alvorens je daadwerkelijk een goede opname kunt maken en deze te bewerken. Succes ermee!