Hoe zet je extra liedjes op een gebrande cd?

Nou ik heb hier een cd-r liggen. Ik weet hoe ik er liedjes moet op branden maar voor de moment moet ik heel dringend 2 liedjes erop zetten! Dat is dus wel weinig voor een cd die 80 min speeltijd heeft, en dus ook wel verspilling. Ik vroeg me af of ik er in de toekomst nog liedjes bij op kan branden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
2.6K

Antwoorden (2)

Nee, bij een cd-r gaat dat niet. Bij een cd-rw wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Klopt, RW betekend Rewritable (herschrijfbaar). Je moet wel opletten dat CD-rw het niet in alle geluidsinstallaties doen, ik heb ze ook gehad en meerdere keren goed gebrand, maar nog deden ze het niet. (Toen had iemand die er verstand van had me verteld dat het aan de CD-rw lag..)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet waar. RW zegt alleen maar dat je hem weer leeg kunt maken. 1Revenge vraagt echter iets anders: kan ik er nog iets bijzetten na hem al gebrand te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, en ik zei dat dat niet kon- het is dus geen verkeerd antwoord op zijn vraag. Bij een dvd r-w kun je wel degelijk extra films bijschrijven. Ik ging er daarom vanuit dat dat bij cd-rw's ook kon. Hoe dan ook is het handig voor 1Revenge m te weten dat herschrijfbare cd's bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt als een zwerende vinger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ stippel: super bedankt!
Er nog iets bijzetten, oftewel nog een keer op branden is mogelijk, maar het is onpraktisch en werkt meestal niet in normale CD spelers. Om er nog iets bij te kunnen zetten dient de 'sessie' open te blijven bij het branden. Dit is niet echt gebruikelijk en is een CDRW handiger om te gebruiken. Op een CDRW kun je trouwens ook niks 'bijzetten' als de sessie al gesloten is, je moet de disc dan eerst leegmaken.