Als je een autoradio hebt met usb aansluiting. Betekent dat dan ook automatisch dat je daar je Ipod op kunt aansluiten?

En zie je dan de nummers die hij afspeelt op het display van de radio?
Of zijn er andere dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een auto radio met usb, waar je de Ipod op wil aansluiten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
3.6K

Antwoorden (2)

Nee, de usb is meestal alleen bedoeld voor het aansluiten van een usb-stick met een bepaalde soort mediabestanden (wav, wmv, mp3)

De ipod gebruikt andere dingen en dat werkt alleen wanneer de radio dat protocol ook snapt. Bovendien is afspelen nog weer niet hetzelfde als nummers weergeven op het scherm.

Kortom, ga naar een winkel, neem je ipod mee en probeer het uit en laat je voorlichten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en als je al een goede radio hebt waar je alleen graag ipod bij wilt hebben, kijk dan eens naar deze site: http://www.icepod.nl/

Ook kun je denken aan een richting als de parrot met koppeling naar de ipod. Dan heb je een goede carkit die je ook nog eens de ipodmuziek kan afspelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee. een ipod sluit je niet aan via usb op je autoradio. ipod en usb gebruik je alleen voor je pc.

Je zou hem wel via een AUX ingang op je autoradio kunnen aansluiten.

Een usb poort op een autoradio wordt over het algemeen gebruik om een usb stickje op aan te sluiten waar je dan weer makkelijk mp3;tjes op kan zetten.