Kan je een koptelefoon/luidspreker aansluiting ook gebruiken om op te nemen?

Ik wil een microfoon kopen, maar mijn laptop heeft maar 1 aansluiting voor geluid, en dat is er een met een koptelefoontje erboven. Kan ik deze aansluiting ook gebruiken om geluid op te nemen met een microfoon? Alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Nee, er is wel degelijk verschil tussen een geluidsingang en een geluidsuitgang.
jc54
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
nee dit zou misschien nog kunnen met een analoge versterkermaar niet met een laptop
maar wat raar dat je geen mic ingang hebt ?
zie je hem ook niet in apparatenbeheer ?
heeft de een ingebouwde webcam wellicht een mic ?
ander een usb headsetje ? met mic ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn wel meer laptops zonder Mic ingang. Captavoc geeft goed advies: Neem een goede webcam met microfoon en camera of koop een microfoon met een ingebouwde geluidskaart en USB aansluiting.