Is er een splitter met waar je 3 boxen op aan kan sluiten voor een mooi prijsje ?

Of moet je dan een 2 x een splitter kopen ?

Toegevoegd na 52 seconden:
en waar kan ik deze kopen ? zo goedkoop mogelijk

Toegevoegd na 9 minuten:
niet in een webshop graag :p

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier te bestellen:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/491164/Kroonsteentjes-6-01-Merk-GAO-03-Artikelnummer-van-de-fabrikant-5302/SHOP_AREA_26343&promotionareaSearchDetail=005;jsessionid=CFB972310C0F6A4165811186A0591667.ASTPCEN20
Of anders bij de Gamma of zo.

Antwoorden (1)

Het goedkoopst is meerdere boxen twee in serie zetten en -bij 8 Ohm boxen- de box die het sterkst is daaroverheen parallel.
De totale weerstandwaarde mag niet beneden 4 Ohm komen.

Je hebt dus dan geen splitter kopen.
Goedkoper kan dan niet.....

Toegevoegd na 6 minuten:
Je pakt dan per kanaal twee kleine boxen en zet die in serie, de plus van de een aan de min van de andere.
De hoofdbox zet je dan op dezelfde boxenuitgang waar de andere twee op aangesloten zijn.

Zijn de kleine boxen 4 of 8 Ohm, geen probleem.
De hoofdbox moet dan wel 8 ohm zijn of mag 6 Ohm zijn als de kleine boxjes 8 Ohm zijn.
Denk er aan dat je de rode en zwarte draden goed aansluit en houd de tussenliggende draad kort en liefst dik(11/2MM2 bij grotere afstanden)

Met enig testen werkt dat vaak prima.
Gebruik in dat geval NIET de andere luidsprekeruitgangen (voor de B set) als het een stereoversterker is.