Wat is er precies kapot aan mijn speakers?

Ik heb speakers gekregen van iemand die ging verhuizen, en er was toch iets niet helemaal goed aan. Hij zei dat de tweeter kapot was. Nu is mijn vraag, wat is een tweeter? en waar zit ie? Graag vertellen op basis van foto. En op de andere foto zie je dat dat metalen dingetje is ingedrukt. Dat is ook zo bij de andere speaker. Wat is dat metalen dingetje, en wat doet het? is het erg dat het is ingedrukt. Bij 1 van de speakers is het zelfs een beetje gescheurd, is dat erg(er)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tweeter (dat metalen dingetje) is een hoge tonen luidsprekertje. Als deze in ingedeukt of (nog erger) gescheurd dan is ie stuk. (Gaat geluid niet goed weer geven.)
Als je deze niet verwijderd (of in iedergeval uit zet) kan hij rare bijgeluiden maken.
Zonder de tweeter zal de speaker niet alle tonen kunen weergeven.

Antwoorden (1)

De 2de foto, dus het grijze in gedrukte ding is je tweeter.