waarom zijn er oortjes die aan een kant langer zijn dan de andere?

waarom zijn er oortjes die aan een kant (bijv. rechts) langer zijn dan de andere (bijv. links)? dit heb ik bijvoorbeeld bij de oortjes van mijn nieuwe samsong telefoon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
11.5K

Het beste antwoord

Vroeger (ik word oud!) waren de draadjes aan beide kanten even lang. Op een gegeven moment kwamen die ongelijke oortjes in de mode. Het was immers veel cooler om ze niet heel erg duidelijk te zien.
In het begin was het meer een modeding, maar nu kiezen veel mensen er ook voor omdat het gewoon makkelijker is. De draad zit dan niet meer voor je keel/borst, maar aan de achterkant het ene oortje en het restant meer aan de zijkant van je gezicht. Wat ook weer makkelijker is als je de apparatuur waar hij bij zit in je zak wilt doen. En je hebt minder kans dat je het oortje per ongeluk uit je oor trekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zodat je de ene achter je nek langs kan doen, dan gaan ze minder snel uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is hangt het microfoontje van het oortje dan precies voor je mond. Kun je beter praten