kan iemand van een boven etage ervoor zorgen dat er geluid is in de kelder maar voor het gehoor lijkt of het geluid bij ons vandaan komt?

In beneden flat is geen geluid. Geen wasmachine die draait, geen koelkast die een bepaalt constant geluid geeft, geen andere apparatuur dat aanstaat. Toch is er geluid te horen. Dit keer van beneden. Beneden is zeg maar de kelder. Daar echter lijkt het of er geluid van boven komt, bij ons?
Precies het zelfde geluid kwam eerst altijd bij boven buren vandaan (komt het nog wel eens). Terwijl bij de boven buren regelmatig nog steeds dat zelfde geluid te horen is, zijn de bovenburen opvallend vaak aanwezig om de beschuldigde vinger naar ons te wijzen alsof dat geluid bij ons vandaan komt. Hoe kan iemand van een hogere etage ervoor zorgen dat er beneden ons iets is waardoor het lijkt of voor het gehoor lijkt alsof het geluid bij ons vandaan komt?

Toegevoegd na 1 uur:
Hier had ik moeten zetten wat ik bij reactie heb gezet bij het tweede antwoord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het voor geluid?

Het beste antwoord

"Terwijl bij de boven buren regelmatig nog steeds dat zelfde geluid te horen is, zijn de bovenburen opvallend vaak aanwezig om de beschuldigde vinger naar ons te wijzen alsof dat geluid bij ons vandaan komt."

Nodig de buren uit om bij jou te komen luisteren als ze last hebben. Buurvrouw blijft thuis, buurman mag in alle kamers kijken/luisteren. Hoort hij niks, is het probleem opgelost. Tenminste voor jou....

Geluid kan op vele manieren door een gebouw geleid worden, zorg gewoon dat het jouw probleem niet meer is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ons probleem ook niet meer. Het was wel vervelend dat wij er voor aangezien werden.

Andere antwoorden (2)

Voor je bovenburen komt het geluid van beneden BASTA, hoeveel verdiepingen beneden is voor hun niet relevant. Wat kan zijn is dat de standleidingen in het complex geluid maken en zo worden "doorgegeven" naar andere apartementen. Dat kan in de kelder beginnen (waar bijv de CV staat) en dan klimt het geluid via de leiding omhoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geluid wordt weerkaatst en doorgeleid. En dan kun je niet precies bepalen waar het vandaan komt.
Ik heb ook wel eens gedacht dat de buren rechts aan get boren waren, bleek het 4 huizen naar links te zijn.
Je kunt de buren, als ze weer klagen, vragen om binnen bij jullie te komen luisteren. Zodat ze zelf horen dat het niet van jullie komt
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Idd, dat heb ik ook gehad. Toen konden de buren niets meer zeggen. En ter extra info, het geluid, komt waarschijnlijk van schuin. Ik heb begrepen dat in een flat, je nooit direct geluiden van links of rechts hoort, maar eerder van schuin boven of onder. Had iets te maken met buizen en het beton.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het maar zooo simpel. Het geluid dat voor ons in de kelder te horen is maar voor het gehoor lijkt alsof het bij ons vandaan komt, datzelfde geluid komt ook regelmatig bij de boven buren vandaan!!! Ze zetten nog eens extra de deur open zodat het duidelijk bij hun te horen is. Als Zij voor geluid zorgen zijn ze stil, is iemand anders even wat harder bezig of staat er even een radio te hard aan dan schreeuwen die buren. Het geluid dat voor ons uit de kelder komt maar voor het gehoor voor anderen bij ons vandaaan komt is precies hetzelfde geluid wat die boven buren voor zorgen. Anderen horen dat geluid. En zeggen er wat van en die boven buren schreeuwen niet (zoals bij andere momenten dat anderen iets harder geluid maken). Ze zeggen alleen tegen ieder dat wij dat geluid maken.
Het is zelfs zo: als datzelfde geluid weer eens bij die boven buren te horen is, is het stil voor ons wat het geluid van beneden betreft. Maar is het boven stil, direct daarop is hetzelfde geluid dus van voor ons beneden te horen????