de microfoon van de action (€2,79) als je daar mee zingt hoor je dan je stem het zelfde?

is deze microfoon goed voor je stem op te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
3.5K

Antwoorden (2)

Nee. Een microfoon van deze prijs is helemaal goed voor niets. Daar kun je helemaal niets goed mee opnemen. Als je een grote zak patat koopt voor dit geld is dat een betere besteding.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit wel eens microfoon opgegeten dan?
Ik heb tijdens mijn studie ooit eens een blokfluit opgenomen in de schelp van een koptelefoon (een goede Sennheiser, dat dan weer wel) om de opname in een muzikale productie toe te passen. Iemand in m'n groep die zich specialiseerde in opnametechniek kwam na de les naar me toe om een compliment voor de opname te geven, hij wist niet wat 'ie hoorde toen ik 'm vertelde hoe ik dat had gedaan. :-)

Kortom, nee: je kunt een supermarktaanbieding van nog geen drie euro niet vergelijken met studiomicrofoons, of zelfs maar een schnabbelmicrofoon van 100 euro. Maar je zult versteld staan wat een beetje handige jongen er nog mee kan. De kwaliteit in je productie zit in andere zaken: je stem, de akoestiek van de ruimte waar je in staat, en de mate waarin je de hele boel naderhand oppoetst, hetgeen ook weer afhankelijk is van de muziek.

Er staat eigenlijk te weinig info in je vraag. In dit soort situaties ben je afhankelijk van vele andere factoren.