Accu van 12v 61Ah op bass van 13.6v kan dit ?

Hallo,

Ik heb een accu van 12v 61Ah kan ik daar een bass op aan sluiten waar op staat input 13.6v ?

er kan dan toch niks fout gaan? hij gaat dan alleen wat zachter of niet? hoop dat iemand een antwoord weet ....

mvg

Toegevoegd na 59 seconden:
Bass bedoel ik natuurlijk "subwoofer" mee,, ik noem het altijd de bass maarja... :P

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Die 13.6v is het maximale voltage. (je kan hem dus niet op een 24V accu aansluiten) Wordt het een sterke subwoofer/versterker? Zo ja, zet er dan ook een condensator tussen anders gaan je koplampen knipperen op de maat van de muziek. Toegevoegd na 1 uur: Nu staat er overal wat informatie, ik ga hier maar verder: Je hebt een actieve sub voor de pc te pakken. Wat ik ergens over wisselstroom zei gaat waarschijnlijk alleen over de adapter, die adapter geeft dan 13.6 V gelijkstroom aan de sub. Dit doet een auto accu ook, dus dat kan. Het merk en type is nog steeds handig, dan weten we meer, want het zou best eens dat het wel kan. Wat gebruik je als ingangssignaal naar de sub? Netjes een tulpstekkersnoer of het signaal dat normaal naar de autospeakers gaat? Een pc sub heeft alleen een ingang voor tulpstekkers dus die moet je gebruiken. (testen kan met bijvoorbeeld een mp3 speler) Gelukkig is de ingang van je sub beveiligd, anders was ie nu kapot geweest. Geef ook het merk en type van je autoradio, dan kunnen we zien wat je daar mee kan. Een goeie sub? Een actieve is het makkelijkste, een lossen versterker met subwoofer in kist iets beter. Op marktplaats is voor weinig leuk spul te koop. (kijken in het auto gedeelte) Ook hier moet je wel ff opletten welke ingangen ze hebben en of ze dus op je autoradio kunnen, de meeste hebben ook een ingang zodat ze op de speaker uitgang van de radio kunnen. Heb je al gewone (auto)speakers voor in de boot?

Dat voltage maakt niet zo veel uit (1,6 V verschil). Ik maak me meer zorgen om de Amperage! Kijk eens wat die Sub-woofer van je trekt (moet op stickertje staan op de cone van de woofer). Vooralsnog niets proberen (61Ah... zou ik wel wat tussen zetten).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100