Bestaan er ook draadloze speakers?

Bestaan er ook draadloze speakers, en niet in het stopcontact hoeven maar ook niet in de computer (zoals en draadloze computermuis)? en als je een site weet wilt u er dan alstublieft er een link bij zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Volkomen draadloze speakers bestaan niet, hoewel ze wel als zodanig worden aangeboden.
Draadloze speakers bestaan zoals beide andere antwoorden al aangeven, maar helemaal draadloos is het toch ook weer niet:
De speakers moeten behalve een ontvanger voor het geluid ook een versterker bevatten zodat een voeding altijd nodig blijft.
De voeding kan met batterijen zijn, of een oplaadbare accu en bij sommige modellen moet je zelfs een voedingsadapter aangesloten houden. (zie Conrad link)
Er moet dus altijd op enig moment een draad aan de boxen aangesloten worden om de voeding van versterker en ontvanger te verzorgen.
Ook de manier waarop je geluid naar de boxen toestuurt heeft in sommige gevallen met een draad te maken:
De modellen die op 865 MHz werken gebruiken een zender die net als de zender van een draadloze koptelefoon verbonden moet worden met de geluidsbron en met een adapter aan de netspanning.
Andere modellen werken met Bluetooth en hoeven dus geen aparte zender te hebben mits jouw geluidsbron over Bluetooth beschikt.
Een verder nadeel is dat de draadloze verbinding altijd een vermindering van kwaliteit geeft in de vorm van ruis die aan het geluid wordt toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja die bestaan. Bv: http://shop.conrad.nl/multimedia/luidsprekers/draadloze-luidsprekers/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bestaa sowieso wel, kan zo snel even geen site vinden. probeer www.bbc.nl - www.mediamarkt.nl of andere gelijke winkels .