Ik heb een auto gekocht waar de radio ingebouwd is en speakers tot in de deurstijlen toe..maar er zit geen boekje meer bij dus ik vraag me af:

Treb= treble= scherpte van de tonen?

Fad-Faden=verdelen van de geluiden/muziek?
Wat betekent in deze dan FAD-F 1 t/m 7 en FAD-R 1t/m 7

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Het beste antwoord

FAD-F houdt in dat de muziek meer uit de speaker aan de voorkant (F=Front) komt, hoe hoger het getal hoe meer de "balans" naar voren komt. FAD-R (R=Rear), dus hoe hoger dat getal, hoe meer de "balans" naar achteren.

Als je de Fade volledig naar voren zet, zal er geen geluid meer uit de speakers achterin komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In ieder geval staan die F en die R voor Front en Rear... Voor en achter. Hiermee kan je het geluid verdelen over de auto.
Achter harder, voor zachter, en vice versa...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je de handleiding van het internet plukken.
Er zijn meerdere ssites. Van de fabrikant zelf of zie bron.