Mijn CD speler (Denon) hapert af en toe.. soms reageert ie niet, soms wel..; heeft iemand een idee wat er aan de hand is? zou contactspray helpen?

als ik er een CD inleg maakt ie van binnen een licht ratelend geluid. Nu is hij ook de jongste niet meer...
hij gaat al jaartjes mee, maar maakt onderdeel uit van een set (tuner en versterker) dus wil m graag weer aan de praat krijgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
5.6K

Antwoorden (4)

Het ratelende geluid zou er op kunnen duiden dat het loopwerk kapot is/aan zijn eind is. Misschien valt dit te reparen bij een electronicareparatiebedrijf. Een beetje contactspray erin spuiten lijkt me zeer onverstandig, het kan ook op de laser komen en daar wat het niet beter van. Het zou ook kunnen dat de laser ook niet helemaal schoon is dat kan je met een lenscleanerkit kunnen verhelpen. Of door vervanging van de laser.

Als het allemaal niet meer werkt kan je kijken of de nieuwere Denon's hetzelfde uiterlijk hebben en een vervangend model kopen.

Toegevoegd na 25 seconden:
wat=wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen contactspray gebruiken!

Denon is een vrij goed merk, maar ook die producten komen op een eind!

Ik had zelf losse componenten van philips die ruim 20 jaar intensieve en trouwe dienst hebben bewezen.

Ik zou een goede afspraak maken met een goede reparateur, dus nakijken en mocht het niet rendabel zijn afvoeren en kiezen voor iets anders/nieuws.

Contactspray kan meer schade toebrengen in een cd speler dan oplossen.

De behuizing van een cd speler loshalen is niet moeilijk, je zou dus kunnen overwegen om het probleem te kunnen bekijken.

ikzelf heb op deze manier wel wat apparatuur een levensverlenging gegeven!

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad GEEN contactspray!!!
Je zou de lens kunnen schoonmaken met een wattenstaafje en wat spiritus. wattenstaafje beetje nat maken met spiritus en dan met een draaiende beweging over de lens gaan. vervolgens met een droog wattenstaafje de lens met een draaiende beweging weer droog maken.

Maar wees voorzichtig, als je twijfelt kun je hem beter wegbrengen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ratelend geluid kan veel betekenen, Er kan iets mechanisch mis zijn (spindle motor) maar het kan ook zijn dat de laser niet kan focuseren, hij blijft zoeken naar een cd. Dit kan betekenen dat de laser defect is of vervuild. op het lensje van de laser kan stof liggen, je kan dit proberen schoon te maken met een wattenstaafje gebruik liever geen spiritus of een alcohol, sommige kunstof lensjes kunnen hier niet tegen. Gebruik liever gewoon (gedestilleerd)water met een milliscul beetje afwasmiddel.

nooit contactspray gebruiken!