weet iemand welke mic het goed is om te rappen ??

ik wil een mic kopen om te rappen een goede mic
en goedkoop natuurlijk kunt u mij mischien helpen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk buget?
En heb je al een mangpaneel?
Heb je een fantoomvoeding?
Geef graag nog wat info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed en goedkoop... we hebben toch wat meer info nodig. En hoe serieus ben je er mee bezig?

Antwoorden (3)

Wat je nodig hebt voor rappen is een microfoon die helder klinkt en die je vast kunt houden(dus zonder standaard). Er zijn veel sites waar je zo'n ding kunt kopen. Of kijk even bij je lokale muziekhandel. Koop niet via marktplaats!! Een microfoon gaat zeer snel kapot en verliest ook snel kwaliteit als je er niet zorgvuldig mee omgaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een microfoon is iets heel persoonlijks, de een houd van de shure sm-58 en andere van een neuman.
Kijk, het beste kun je kijken bij een lokale muziekzaak en testen, en als het echt goedkoop wil kun je naar musicstore in keulen, klinkt verweg maar valt wel mee, en daar kun je enorm veel microfoons naast elkaar testen.
Heb je het er niet voor over om te rijden naar keulen, maar wil je wel hun lage prijzen, dan kan je naar hun website die ik heb toegevoegd, ze hebben daar namelijk zagmicrofoons van €25-€6500 dus voor iedereen wat wils, en was het toch niet de goeie? Dan kun je hem binnen 30 dagen kostenloos terug sturen.
Veel succes met kiezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel op, onder de €100 besteld=€8 verzenkosten
De microfoon met de beste prijs kwaliteit verhouding is m.i. de Shure SM58.
Let bij goedkope microfoons ook op de hand gevoeligheid zeker als je ermee wilt rappen.
Er is niets zo irritant als het gerommel in het geluid omdat je altijd wel wat met de microfoon beweegt in je hand en dit geluid door de luidsprekers komt.