Ik heb een Sony TV ,als ik het audio systeem 5.1 in schakel worden de kleuren van de TV fletser tv is 2 jaar oud Hoe kan ik dit verhelpen?

Toegevoegd na 3 uur:
De Tv is een KDL-40W47xx/KDL-40W4500
De Home Theatre System is een STR-KS360S
De verbindingen zijn via een
HDMI kabel
optische kabel audio,
Tulp R/W naar Mediabox UPC
Digitale connection Tulpaansluiting naar mediabox UPC

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke tv precies merk/nummer en hoe is alles aangesloten? HDMI/SCART ?

Het beste antwoord

Dit heeft te maken met de RGB-videosignalen van de dikke Franse stekker die je nu gebruikt als doorkoppeling.
Ik ken iemand die de te dunne RGB-kabel heeft vervangen door een 1½ cm dikke kabel, hiermee maar eens experimenteren dus met iets beter spul.
Nog iets wat helpen wil is de aansluitvolgorde van recorder en kabeldecoder omkeren: beide apparaten hebben vaak TWEE RGB-connectors achterop en kan een kabelwissel in een andere connector uitkomst bieden.

Is deze RGB-kabel naar de 5.1 systeem niet in gebruik - dan gebruik je dus 3 chinchplugjes: in dat geval de gele lostrekken. Ikzelf heb dit opgelost door een speciale RGB-dikke stekker te kopen waar achterop de 3 plugjes geel/rood/wit opzaten - ze bestaan ook in diksnoermode dus die moet je niet hebben.
Overigens is voor dit videomanco de HDMG platteplug uitgevonden die volledig digitaal is.

Toegevoegd na 6 dagen:
Na uitbreiding van je vraag - denk ik nu dat de menu-instellingen, hetzij in de TV, hetzij in de kabelbox niet juist zijn ingesteld. Als 1 van deze niet complementair staan wordt automatisch op 'composite' (=alles in 1 draadje!) overgeschakeld en dat kan hier zijn gebeurd: zoiets kan je zélfs met een peperdure HDMI-kabel nog overkomen!