Kan je niet- audio cd's toch geschikt maken voor een audio cd recorder ?

Ik heb een Philips CDR 760 cd-recorder. Voor dit apparaat heb ik speciale Audio CD-R 's nodig.
Ik zou willen weten of er een mogelijkheid is gewone CD-R's te ( laten ) bewerken en geschikt te maken voor deze CD- recorder.
Anders wil ik vragen of het mogelijk is om de CD-recorder zelf om te bouwen voor het accepteren van gewone CD-R 's .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
3.9K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet.
TENZIJ..... je het er het volgende chipje in soldeert.
Je moet er wel wat handigheid voor hebben, anders niet aan beginnen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo cool antwoordman! Hoe vind je het ... Ik ga eerst een vervangende CD recorder zoeken en daarna ... ga ik het proberen. Kan nog wel even duren ivm nog geen noodzaak. Wil het chipje iniedergeval hebben.

Andere antwoorden (2)

Uit de handleiding haal ik uit dat je gewone lege CD-R kunt gebruiken. Als de recorder dan opneemt, wordt dit automatisch een audio-CD.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het zoeken. Helaas gebeurt het volgende als ik een gewone CD-R plaats .
Display : no audio ( knipper , knipper) .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat natuurlijk kolder is want iedere cd kan audio opnemen . Maar geloof dat destijds dat een afspraak was tussen de muziekindustrie en Philips en andere fabrikanten. Audio cd's waren toen ook heel duur : rond de 3,40 Euro per cd.
In Singapore koop je een apparaat en veranderen ze van alles: maken dvd speler of een cdrom multi regio. Dit is zo'n zelfde beperking. Ik vraag mij af of je er niet gewoon een andere cd speler (ongever zelfde prijs) in kan zetten. Maar het monteren van de Modchip is ook geen grote kls. Denk om de hitte van de soldeerbout. Gebruik een speciale soldeerbout of zoek een vriendje die dit kan. Of gewoon zelf doen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de tips.