Waarom staat er links en rechts op oortjes van iPod?

Heeft dit te maken met beter geluid ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kunnen domme blondjes onthouden welke kant voorrang heeft in het verkeer.

Het beste antwoord

Zo weet je welke kant in welk oor moet komen. Dan wordt het geluid weergegeven zoals het van oorsprong gemaakt is.
Stel je luistert naar een hoorspel... Dan is het raar als je een auto van rechts hoort aankomen in het linkeroor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Neen, maar met hoe de muziek is opgesteld.
Sommige geluiden van muziek hoor je bijvoorbeeld enkel in het linkeroortje en andere weer enkel in het rechteroortje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat op iedere oordopjes links en rechts..

Sommige oordopjes zijn gevormd naar je linker- or rechteroor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluid staat in stereo op je Ipod, en dat betekent apart een linker en rechter kanaal. Dan is het wel zo handig dat je dat ook zo krijgt weergegeven.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dit nu zo belangrijk is in welk oor is nog maar de vraag....
paulus811
13 jaar geleden
Das waar, maar de luidsprekeraansluitingen op een versterker hebben ook een links/rechts aanduiding. Als het er niet op zou staan, zou dat toch ook wel een beetje raar zijn.
Dat is voor het stereo geluid, dan is het geluid van de beide oortjes niet exact gelijk. Maar ik denk dat het amper verschil maakt als je ze verkeerd om indoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen voor muziek dan, bij spelletjes is het wel belangrijk (fps)