Airport express is eigenlijk een router die je rechtstreeks in een stopcontact kan doen.

Je kunt er een eigen bedraad eb draadloos qnetwerk mee opzetten en als je dat wilt deze verbinden met het internet (via een adsl of kabelmodem). Ook kun je een bestaand netwerk ermee uitbreiden (als een hub). Zo gebruik ik hem om het bereik van m'n draadloos netwerk te vergroten, zodat ik ook op zolder kan werken.

Tenslotte heeft deze een audio uitgang (analoog en digitaal) die je op je stereo etc kunt aansluiten. Dan kun je vanuit iTunes en sinds kort ook vanaf een iPod en iPhone draadloos muziek naar je stereo sturen, werkt perfect.

Zelf gebruik ik Macs, wel even checken of je hem met alleen Windows computers ook kunt configureren, voor de rest is het een geweldig ding.