IPOD CLASSIC 160GB PROBLEEM! zie uitleg

Op een gegeven moment wilde ik muziek op mijn 160GB Classic luisteren, maar ALLE bestanden lagen eraf! ik dus doen wat iedereen zou doen : hem op de computer aansluiten en Itunes laten synchroniseren. Alleen ook al zegt mijn Ipod dan dat ie verbonden is, In itunes komt het logo van mijn ipod ( kleine ipod in het linker menu) niet te staan, dus ik kan er ook geen muziek meer opzetten. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? en hebben anderen dit probleem al gehad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Antwoorden (3)

klink alsof je hardeschijf is overleden van je Ipod. maar ik wete dit niet 100%, ik hoop dat imand dit kan bevestigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je harde schijf is dan kapot, ga er mee terug naar de winkel, op harde schijven van computers zit vaak 10 jaar garantie, misschien is dat bij de ipod ook wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je harde schijf hoeft niet kapot te zijn. Ik heb soms ook het probleem dat ik hem aansluit en dat hij niet herkend wordt.

Je kunt proberen om de iPod helemaal te herstellen. Dit doe je in eerste instantie door de menu knop en de middelste knop tegelijk ingedrukt te houden, ongeveer een seconde of 5. De iPod wordt dan opnieuw opgestart.

Download ook even opnieuw iTunes, zodat je zeker weet dat daar de fout niet kan zitten.

Sluit nu de iPod opnieuw aan op je PC/Mac. Mocht het icoontje er nu wel staan, klik dan in het hoofdscherm op herstellen. De iPod wordt nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen en is weer als nieuw.

Mocht dit ook niet lukken, dan vrees ik inderdaad dat er intern iets kapot is aan je iPod. Je kunt de onderdelen gemakkelijk zelf vervangen, maar daardoor verlies je wel de garantie.

Op Youtube staan veel voorbeelden hoe je je iPod open kunt maken en de onderdelen kunt vervangen.

Succes!