Welke vissen kunnen in een 30l koudwatertank?

Ik heb nu een goudvis (<3cm) en een sluierstaart (+-8cm met staart) erin zitten. Dit is volgens mij al te veel. Ik zou het leuk vinden als ik veel verschillende visjes kan hebben. Maar ik wil het ook visvriendelijk hebben. Het is een koudwaterbak maar staat bij de verwarming. Dus het water is tussen de 18-20graden denk ik

een jaar geleden
in: Zeedieren
1.6K
SimonV
een jaar geleden
Danio’s en vijvervissen.
https://www.velda.nl/vijvervissen/soorten/
Guppen, enkele dwerggarnalen en Platy’s kunnen op kamertemperatuur en koudwater van +-19 graden.
Zonder aquarium heater als de watertemperatuur niet veel schommelt. https://aquania.nl/blog/welke-vissen-kunnen-koud-water/
Inekez1
een jaar geleden
Er kunnen best veel vissen in koud water. Maar een 30 liter bak is veel te klein. Eigenlijk is een 30 liter bak al te klein voor 1 goudvis. Zorg voor een grotere bak, met meer water, meer plantjes en dan niet teveel vissen erin.

Antwoorden (2)

De paradijsvis, Hongkong bittervoorn en vetje. Die hebben relatief weinig ruimte nodig en kunnen in koud water.
Een goudvis is niet geschikt: hou als vuistregel 80 liter water aan voor je eerste goudvis en 40 liter water voor elke volgende goudvis die je wilt nemen.
Een sluierstaart ook niet: hiervoor is ongeveer 50 liter per sluierstaart nodig.
een jaar geleden
In een 30 liter koudwatertank kunnen alleen kleine vissen gehouden worden, zoals guppies, neon tetra's en dwergkogelvisjes. Het is belangrijk om niet te veel vissen in de tank te plaatsen en regelmatig het water te verversen.
9 maanden geleden