Welke vissen zijn er te vangen in Zweden.?

Ik ga de komende zomer op vakantie naar Zweden om te vissen op forel. Ik ga naar de plaatsjes Idre, Orsa en Fredriksberg. Welke soorten forellen zou ik daar kunnen vangen? En welke soorten andere vissen?

2 jaar geleden
in: Dieren
2.3K

Antwoorden (1)

In Zweden kun je zo’n 37 soorten vis vangen, gewone én edele soorten. De grootste daarvan zijn snoek, snoekbaars en baars, naast zalm, forel en vlagzalm in snelstromend water. Als je gaat vissen, check dan altijd bij het plaatselijke toeristenbureau of je een vergunning nodig hebt. Dat is niet voor alle wateren het geval, maar voor de meeste plekken wel. Een visvergunning in Zweden kost doorgaans erg weinig en is bij het toeristenbureau te koop.