Nee. Schapen hebben geen snijtanden in de bovenkaak. Daar zit een verhard stuk waartegen ze het gras met de acht ondertanden afbijten.
Wikipedia:
Schapen hebben 32 tanden en kiezen; ze hebben geen hoektanden en bovenaan geen snijtanden. Boven en onder hebben ze 6 voorkiezen en 6 kiezen, en alleen in de onderkaak 8 snijtanden. Die gebruiken ze om gras en kruidachtigen af te snijden, met een beweging zoals een tondeuse. Het grazen gaat dus heel anders dan bij de koe die het gras met zijn tong lostrekt. Een schaap eet daarom veel korter gras dan een koe, en een boer kan wel eerst koeien in een wei zetten en daarna schapen, maar nooit andersom.
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Gebit= schapen hebben alleen tanden in de onderkaak, wel kiezen in de boven en onderkaak
http://www.schapenhouderijlammeshopman.nl/99575877