Jouw kat is een mooie cyper van het ras HTK.
Huis-Tuin- en Keukenkat betekent een mix van allerlei rassen.
-----
Niet-raskatten
De HTK is de gewone Huis-, Tuin en Keukenkat of rasloze kat die wereldwijd veel voorkomt. Ten onrechte wordt de HTK ook wel ‘Europees Korthaar’ genoemd. Dat is onjuist, want de Europees Korthaar is een raskat met stamboom. De HTK is echter een bastaardkat, waarvan vaak zelfs onduidelijk is wie de ouderdieren zijn geweest. Dat maakt dat HTK-katten een zeer heterogene groep vormen: (bijna) alle kleuren, vormen, haarlengtes en karaktereigenschappen komen voor. Met HTK-katten met bijzondere kenmerken werd vaak selectief verder gekweekt. Zo ontstonden verschillende van de hedendaagse kattenrassen.
Toegevoegd op 28 november 2018 21:14: bron, tekst