Moeten harde kittenbrokken altijd worden verwisseld?

Ik heb de kittenbrokken smolke jn huis van die kleine harde brokjes kittens tot 12 maanden. Alleen vraag ik me af, als ik het in een voerbakje doe dus dan is het open, bederven de brokjes na 1 dag. Dus moet ik elke dag nieuwe brokken geven, of kunnen ze wel lang mee? Ookal zijn ze zo opengesteld.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
1.1K
Rieneke1
5 jaar geleden
Waarom zou je niet gewoon iedere dag verse brokjes geven? Dat vinden katten stukken lekkerder.
Ivana
5 jaar geleden
Je schrijft niet hoe oud het kitten is. Als het te vroeg bij de moeder is weggehaald (onder de 13/15 weken) kan het zijn dat je de brokjes nog moet weken. Er worden dan nog tandjes gewisseld en dan is hardvoer kauwen net iets te pijnlijk. Als het katje de door jouw gegeven hoeveelheid niet in één dag verorbert, moet je de hoeveelheid verlagen. Bovendien heb je, als je overdaad geeft, geen zicht op de hoeveelheid die het kitten eet en kan je niet in de gaten houden of ze gezond eet.

Antwoorden (1)

Hard voer bederft niet. Natuurlijk, als je het maandenlang op voorraad neemt, zal de geur wat afnemen als de zak is open geweest, maar verder is er niets aan de hand. Doe niet meer in een voerbakje dan de kat per dag opeet. Katten eten iedere keer een heel klein beetje, dus niet zoals een hond twee of drie keer per dag. Je kunt het dus rustig in het bakje doen, er zal geen verandering in de samenstelling optreden en de kwaliteit zal niet terug lopen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ivana dus al staat dat bakje met voer 1 week me kitten kan het toch eten
Rieneke1
5 jaar geleden
@Ikbendom, over brokjes wordt een laagje vet gespoten, en dat wordt er niet lekkerder op als dat een week in een bakje ligt. Waarom neem je in vredesnaam een kitten in huis als je het niet eens dagelijks verse brokjes kan geven? Los daarvan zou ik het kitten ook natvoer geven dagelijks, en dat kan je al helemaal niet laten staan. Bizar.