De inkomsten van een dierenasiel bestaan uit subsidies en donaties.
Het is al mooi als hiermee de onderhoudskosten van het asiel betaald kunnen worden. Er is geen geld om ook nog eens personeel te betalen.
Daarom zul je doorgaans alleen als vrijwilliger aan de slag kunnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Wikikids:
Een dierenasiel is vaak een afdeling van de dierenbescherming. Van de gemeente waarin het dierenasiel is gevestigd, krijgt het dierenasiel geld om de dieren te verzorgen. Omdat de dieren er vaak langer zitten dan gewenst, is er onvoldoende geld. Gelukkig worden er regelmatig dieren geplaatst hetgeen geld oplevert, en soms is er iemand die het dierenasiel zomaar geld geeft.