Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik ruzie tussen mijn grasparkieten?

Ik heb 2 vrouwtjes parkieten. De 1 heb ik al 5 jaar en de anders is er sinds 3 maanden bij na overleden van de andere. Nu zitten sinds 2 weken erg veel ruzie te maken vooral in de avond. De nieuwe zit elke keer achter de andere aan en weg te jagen en te happen. Wat kan ik hier aan doen. De kooi is goed groot en heeft genoeg speelgoed en verschillende zitstokken en veel ruimte om apart te zitten. En 2 voer en 2 drinkbakken.

een week geleden
in: Vogels
Castle
een week geleden
Misschien beter om de nieuwe in een apart kooitje te doen. De ander heeft 3 maanden de kooi alleen gehad. Die nieuwe wil misschien baas spelen of misschien is er gewoon geen klik tussen de twee. Het is moeilijk te zeggen.
Abcde
een week geleden
Heb je dit gelezen? https://parkieteninformatie.nl/parkiet_aanschaffen/twee-parkieten/
Daarin staat hoe je de parkieten het beste samen kunt brengen en dat 2 vrouwtjes meestal niet samengaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing