Komen de kanarie eitjes nog uit?

Goedemorgen,
14 september heeft mijn kanarie popje haar eerste ei gelegd. In totaal 4.
Ze broedt nog steeds maar ze zijn nog niet uit gekomen. Zal dit nog gebeuren?
Ik durfde de eitjes niet er uit te pakken, maar ik ging er wel van uit dat ze bevrucht waren.
Wat kan ik nu het beste doen?

6 maanden geleden
in: Vogels

Antwoorden (1)

Een kanarie legt normaal 4 eieren, maar soms ook wel 6 eieren.
De kanarie moet 14 dagen op de eieren broeden, na in totaal 16 tot 17 dagen moet je de eieren eruit gooien, anders broedt de kanarie zich dood.
Soms heeft een pop “te veel moedergevoelens”. Omdat ze dermate gefocust is op het broeden, kan dat ertoe leiden dat ze onvoldoende tijd neemt om zichzelf te voeden. Dat kan er soms letterlijk toe leiden dat de pop zich ‘doodbroedt’.
6 maanden geleden