Vanaf wanneer mag je voedselbollen voor de vogeltjes ophangen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Vogels
1.6K
Rieneke1
2 jaar geleden
Bij de Action kan je supergoedkoop een garde kopen. Bied de bollen daarin aan, dat scheelt veel zwerfvuil, en de vogels kunnen niet verstrikt raken in het netje.

Antwoorden (2)

Nu al.
In de winter is het voor vogels best moeilijk om genoeg eten te vinden. In de zomer kunnen ze zich te goed doen aan zaden, insecten en bessen, maar die zijn in de winter schaars. Bovendien hebben de vogels wat extra’s nodig, want ze moeten zich in de kou warm kunnen houden. Om die reden kun je de vetbollen in de herfst al ophangen. Zodra het buiten echt koud wordt, kun je het vogelvoer ophangen.
2 jaar geleden
Rieneke1
2 jaar geleden
Je kan ze idd prima nu al ophangen.
Kleine aanvulling: er bestaan ook speciale zomerbollen, met veel gedroogde insecten ipv graantjes en zaadjes. De vogelbescherming adviseert jaarrond te voeren, alleen de soort voer kan variëren gedurende het jaar.
Voedselbollen voor vogels mogen het hele jaar door, evenals strooivoer, pindanetjes, zonnepitten enz. enz.