Er moeten natuurlijk wel vogels in de buurt zijn, maar dan zijn ze te lokken met voer. Maak een duidelijke voederplaats, die zien de vogels van veraf.
6 jaar geleden
Vier factoren bepalen hoeveel vogels je in je tuin krijgt: voer, water, beplanting en beschutting. Voer en water spreken voor zich. De juiste beplanting zorgt voor bloemen, bloemen trekken insecten, en insecten trekken vogels. Beschutting is noodzakelijk zodat vogels kunnen schuilen als er gevaar dreigt, en goede plekjes hebben om te nestelen.
Met alleen maar beton/stenen in je tuin, zal het aantal vogels altijd beperkt blijven; hoe groener, hoe beter dus.
Tip: de Vogelbescherming heeft tuinvogelconsulenten, die je advies kunnen geven over een vogelvriendelijke inrichting van je tuin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vergeet niet veel verschillende vogels 1) vele soorten voer aan bieden + water 2) vogel-vriendelijke tuin aan te leggen https://www.vogelbeschermingshop.nl/

Vooral niet vergeten dat er heel veel soorten vogels zijn die ook op verschillende manieren gevoerd moeten worden. Er zijn vogels die van de grond eten of in de boom/struik of onder een struik of gewoon op je terras en vogelpindakaas aan de muur vinden de kleine vogeltjes maar ook spreeuwen bv heerlijk.
Let op: OOK nog heel veel verschillend voer. Verdiep je eens in de mogelijkheden en begin met GEEN brood en geen etensresten. :)

Gratis leesvoer: https://www.vogelbescherming.nl/magazine-vogels-dichterbij