Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik nu doen als mijn parkiet is weggevlogen?

Mijn parkiet is een jongen. Hij is uit zijn kooi weggevlogen. Hij heeft een gele kleur met zwarte strepen met groene kleur erbij. Als u mijn parkiet hebt gezien of hij is ergens in u buurt kunt u mij dan heel snel een berichtje sturen. En als het kan wilt u dan mij helpen met zoeken. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
1.8K
Rieneke1
6 jaar geleden
Zet open kooi buiten als het even kan. Geef vermissing door aan asiel en vogelopvang en op FB (vermiste dieren regio xxxxx,. je bent een xxxxxx als...)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kan contact opnemen met de stichting Amivedi. Zie de website https://www.amivedi.nl/dier-aanmelden/?status=vermist.

Toegevoegd na 2 minuten:
"Amivedi is een vrijwilligersorganisatie die zich sinds 1933 inzet voor vermiste en gevonden huisdieren in Nederland. Is uw huisdier vermist of heeft u een huisdier gevonden? Meld het bij Amivedi! Zoek in ons bestand met vermiste en gevonden huisdieren, maak een flyer/poster of kom in contact met één van onze meldpunten. Samen zorgen we ervoor dat hond, kat, vogel, knaagdier of ander huisdier zo snel mogelijk wordt herenigd met zijn of haar baasje.", zo staat op de website https://www.amivedi.nl/over-amivedi/hoe-werkt-amivedi/.

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar eerst kan je natuurlijk het beste de hele buurt op stelten zetten door iedereen in de buurt te gaan vragen of ze willen meezoeken. Bel aan bij alle buren en vraag iedereen op straat je te helpen. Neem daarbij je foto mee!

Het is vakantie en nog best lekker buiten, dus er doen vast wel wat mensen mee met je zoektocht! Ze willen vast ook wel helpen om het beestje weer te vangen.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankuwel voor get informatie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankuwel voor het informatie
Antoni
6 jaar geleden
Is je parkiet al teruggevonden?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding