Parkietje ongeveer 4 weken oud bijna door moeder vermoord, wat moet ik doen?

het vogeltje is gisteren uit de nestkast gekomen, en werd in de loop van de dag door de moeder aangevallen. Heeft daardoor een wond opgelopen. Wij hebben het vogeltje uit de kooi gehaald, maar hoe kunnen wij het nu het beste opvoeden. De moeder blijkt alweer een eitje in de nestkast te hebben. zou ze daarom het oude jong willen vermoorden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
3.3K
Rieneke1
6 jaar geleden
de vader zou nu de zorg over moeten nemen. Eet de kleine inmiddels zelf? Anders voeren met sivostart oid.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wij durven hem eigenlijk niet terug te plaatsen in de grote kooi, omdat we bang zijn dat de moeder hem dan echt dood maakt. dus de vader kan hem niet voeden.

Antwoorden (1)

De parkiet van ongeveer 4 weken is concurrentie voor het nieuwe jong. En de moeder heeft alle tijd en energie nodig voor het nieuwe jong. De vader dient de zorg over te nemen, maar vanwege plaats gebrek kan dit niet. Het jong van 4 weken zit te dicht op het nest. Er is een verschil tussen parkietjes houden en met parkieten broeden en ook jongen groot brengen. Je hebt meer ruimte en ander voer nodig om eigen kweek groot te kunnen brengen.