Wat is een goeie beginners slang ?

Ik denk er aan om een slang te nemem als huisdier (heb ik nog nooit eerder gehad) de eisen zijn nu dat het een vis eter moet zijn in iederen geval geen muizen en het liefst een kleine slang die niet te groot/te lang word. Welke slang raden jullie mij aan ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Als ik jou was zou ik kijken naar Thamnophissen [kousebandslangen]
Ze zijn viseters en redelijk tam!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hm ja t zou best een goede optie kunnen zijn maar ik zie dat ze best lang worden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Brs22 Krijg je een groot 'bijvoeding' probleem, is niet makkelijk een visje laten eten!! lees mijn antwoord.
De Pantherophis guttatus ook wel korenslang[2] of zelfs rode rattenslang is een goeie beginners slag. Het is een beweeglijke in de bossen levende slang.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Korenslang

Mijn antwoord was: de kousenbandslag, voor je 'viseter wensen' echter niet dus, want deze viseter is in gevangenschap zonder behoorlijk veel bijvoeder, moeilijk/lastig voor een beginner. En dat maakt het niet per se gemakkelijker (zie QOUTE)

QUOTE
...Ik voer vaak verschillende items per voederbeurt. Meestal spiering, kippenhart en een pinkie. Doe je het eten in een bakje, dan zul je zien dat sommige schrokoppen alle pinkies er tussen uit pikken en dat de anderen naast het net vissen.
Ook hier worden pinkies aangeraden om het dieet samen te stellen. www.kousebandslangen.nl

Welke Slang Om Mee Te Beginnen??

Bericht door snakeparadise » 30 Dec 2007 13:33
...... maar wat wil je als antwoord?een anaconda of een kouseband, allebij niet echt DE beginnersslang.als je perse een slang wilt nemen,de
-----rattenslang dat is de beginnersslang bij uitstek-----
.en ja, die eten muisjes/muizen/ratjes.dat doen de meeste slangen.en na 1x te hebben gezien hoe dat gaat, zijn jullie over het muizenvoer trauma af.en je krijgt ze in alle kleuren en prijsklasses, lees je eerst goed in aub

Ben benieuwd, succes Brs22!