Hij drinkt melk bij zijn moeder, haar tepels zitten tussen haar voorpoten. Het olifantje drinkt niet met de slurf, maar met zijn mond. Het duurt zes maanden voordat een kalf een beetje handig wordt met zijn slurf.
Een jong drinkt ook bij zijn tantes. Soms gaat de moeder dood. Een tante zorgt dan verder voor het jong. Na zes maanden eet het kalf gras en andere planten. Maar hij blijft nog jaren bij zijn moeder drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hij drinkt zoals alle kalfjes, aan de uiers van zijn moeder.
Dat doen baby's wanneer ze behoefte hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als bij alle zoogdieren aan de tepels van de moeder
13 jaar geleden
De tepels zitten tussen de voorpoten. Het jong gooit de slurf naar links of naar rechts en zet zijn mond om de tepel van de moeder.