Welk dier kan verantwoordelijk zijn voor dit gat in de grond van een plantenbak (zie foto)?

Het gat heeft een doorsnede van ongeveer 3 centimeter. Er is een flinke hoeveelheid aarde met wortels en steentjes naar buiten gewerkt en ik kan zo niet zien hoe diep er is gegraven (de bak is 50 cm. diep). Mijn eigen zoektocht online komt uit bij een woelmuis, ik woon echter op 2 hoog en de plantenbak staat op een balkon (in een park-achtige omgeving) en dat lijkt me niet echt de omgeving van een woelmuis.
Wellicht ook nog een mogelijkheid dat er iets in de grond heeft gezeten dat zich nu een weg naar buiten heeft gegraven :-) . Ik ben dus nieuwsgierig naar mogelijkheden wat dit kan zijn, eventuele schadelijkheid (voor mijn geliefde olijfstruik) en in dat geval mogelijke oplossingen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
2.8K
Rieneke1
een jaar geleden
Het zou een muis kunnen zijn.Ik heb muizen op mijn balkon, en die hebben een holletje gegraven in mijn rozenpot. Ik heb ze gerust gelaten en geen nadeel gezien bij mijn plant. Ze zijn na enige tijd vanzelf vertrokken.

Antwoorden (1)

misschien een muis
een jaar geleden