Geen,toch niet als ze nog in leven zijn:We noemen de leeuw vaak de koning van de
dieren, omdat hij geen natuurlijke vijanden heeft.
Alleen mensen maken het de leeuw nogal eens moeilijk.
4 jaar geleden
Oude, jonge of zieke leeuwen kunnen worden aangevallen, gedood en opgegeten door andere roofdieren zoals hyena’s en luipaarden.
Daarnaast kunnen mannetjesleeuwen welpen die niet van hen zijn doden en eten .
En een krokodil kan een zwemmende leeuw grijpen en opeten.
4 jaar geleden
Z512099
4 jaar geleden
+, ook voor de toepasselijke foto.
Er zijn verschillende aaseters die dode diere eten. Bijvoorbeeld hyena's, aasgieren en insecten.