Wat heeft mijn kip?

Mijn kip is suf, ligt de hele tijd in het hok op 1 plek en eet weinig, wat heeft hij?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dierenarts bellen! Behandeld je eigen geen kippen bel een ander.
Wij kunnen niet door t scherm zien wat je kip heeft.
Rieneke1
4 jaar geleden
Naar de dierenarts, liefst een die gespecialiseerd is in vogels.
Morgenochtend als eerste.
jc54
4 jaar geleden
Als hij de hele tijd suf ligt te zijn, dan is het een haan........

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je kip broeds.
Het is niet moeilijk om te zien of je kip broeds is omdat het haar gedrag sterk zal veranderen. Waaraan je het waarschijnlijk het eerst zal merken is haar slechte humeur. Hieronder een lijstje met alle indicaties dat je kip broeds is.
Ze weigert de nestkast te verlaten
Ze zet haar veren op om zich groter te laten lijken
Ze maakt een soort knorrend geluid en pikt wanneer je haar uit te nestkast wilt verwijderen
Ze rent meteen terug naar de nestkast als je het voor elkaar heeft gekregen haar eruit te halen
Ze plukt haar borstveren uit
Als je dit niet herkent bij jouw kip zou ik even naar de dierenarts gaan.